-
Voor wie is de inhuurdesk van KVK Huurt In bedoeld?
Via KVK Huurt In kun je als zzp'er offreren op gepubliceerde tijdelijke opdrachten. Daarnaast kunnen bemiddelingsbureaus via de website één of meerdere kandidaten voorstellen.
-
KVK Huurt In is ingericht als een Dynamisch Aankoopsysteem. Wat houdt dit in?
KVK Huurt In is ingericht als Dynamisch Aankoopsysteem (DAS).
Dit betekent dat registraties formeel moeten worden goedgekeurd.
In het registratieproces dien je te conformeren aan de gestelde geschiktheidseisen en uitsluitingsgronden,
waarna je binnen 10 werkdagen bericht krijgt met betrekking tot je toelating.
Tijdens de toelatingsprocedure is het niet mogelijk om deel te nemen aan nota's van inlichtingen of offertes in te dienen.
Nadat je bent toegelaten op het DAS, kun je alleen reageren op opdrachten die gepubliceerd zijn na je toelating en dus niet op reeds lopende opdrachten.
Meer informatie over een Dynamisch Aankoopsysteem vind je op de website van PIANOo, Expertisecentrum Aanbesteden van het ministerie van Economische Zaken.
-
Welke wet- en regelgeving is van toepassing op het DAS?
De (gewijzigde) Aanbestedingswet 2012 geldt vanaf 1 juli 2016 voor alle aanbestedingen door (semi-)publieke instellingen in Nederland.
De Aanbestedingswet 2012 vind je op de website Overheid.nl.
-
Welke (inhuur)voorwaarden zijn van toepassing?
Bij registratie op de Inhuurdesk dien je te conformeren aan de geldende voorwaarden om toelating te krijgen tot het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS). Naast het uploaden van een volledig ingevuld en ondertekend Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dien je akkoord te gaan met de volgende voorwaarden en/of documenten:
-
Ik heb mijn verzoek tot toelating ingediend. Wanneer ontvang ik bericht?
Nadat je aanvraag succesvol is verzonden wordt deze ter controle aangeboden bij vertegenwoordigers van de aanbestedende dienst(en).
Je ontvangt spoedig doch uiterlijk binnen 10 werkdagen een bericht met betrekking tot je toelating per mail.
In geval je gegevens correct en volledig zijn aangeleverd ontvangt je een goedkeuring.
Indien er gegevens ontbreken of niet correct blijken te zijn ontvangt je een bericht met het verzoek de betreffende gegevens te corrigeren of aan te vullen.
Wij verzoeken je in afwachting van het resultaat op deze controle geen contact op te nemen met de aanbestedende dienst(en).
-
Ik heb bericht ontvangen met betrekking tot mijn toelating en ik moet nieuwe of aanvullende informatie toesturen. Hoe doe ik dit?
In de mail die je hebt ontvangen met betrekking tot je toelating staat omschreven welke informatie je (opnieuw) dient aan te leveren. Deze informatie kun je enkel via de website aanleveren. In de mail staat een link naar de juiste pagina. Ook als je inlogt op de website zult je deze pagina in beeld krijgen.
-
Ik heb nog geen formeel goedgekeurde registratie. Kan ik wel al offreren op openstaande opdrachten?
Nee, dit is niet mogelijk. Je dient in het bezit te zijn van een volledig goedgekeurde registratie om toegelaten te worden tot het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS). Nadat je bent toegelaten op het DAS, kunt je alleen reageren op opdrachten die gepubliceerd zijn na je toelating en dus niet op reeds lopende opdrachten.
-
Mijn registratie is formeel goedgekeurd maar ik kan niet offreren op een openstaande opdracht. Waarom is dit zo?
Nadat je bent toegelaten op het DAS, kunt je alleen reageren op opdrachten die gepubliceerd zijn na je toelating en dus niet op reeds lopende opdrachten. Dit is in lijn met de Aanbestedingswet
Artikel 2.105 waarin is bepaald dat gegadigden gelijktijdig dienen te worden uitgenodigd tot deelneming. Deze uitnodiging vindt plaats op de datum dat de opdracht is gepubliceerd.
-
Zijn er kosten verbonden aan een registratie op het Dynamisch Aankoopsysteem?
Registratie op en gebruik van het DAS is volledig kosteloos.
-
Ik heb niet op tijd kunnen reageren op een opdracht, wat kan ik doen?
Bij iedere gepubliceerde opdracht staat vermeld tot wanneer je je offerte kunt indienen. Als deze termijn is verstreken kun je geen bieding meer indienen. Hierop kunnen geen uitzonderingen worden gemaakt.
-
Ik wil een reeds ingediende offerte wijzigen. Is dit mogelijk?
Binnen je account kun je de door je ingediende offerte(s) benaderen bij de betreffende opdrachtvermelding. Hier treft je de mogelijkheid de offerte te bewerken.
Je kunt je offerte(s) aanpassen zolang de inschrijftermijn van de opdracht open staat. Na verloop van de inschrijftermijn is wijzigen niet meer mogelijk. Je kunt dan enkel nog je offerte intrekken.
-
Ik wil mijn offerte intrekken/mijn kandidaat terugtrekken. Hoe doe ik dit?
Binnen je account kun je de door je ingediende offerte(s) benaderen bij de betreffende opdrachtvermelding. Hier vindt je de mogelijkheid de offerte in te trekken. Er wordt gevraagd de reden van intrekking op te geven.
Het intrekken van je offerte kan niet ongedaan worden gemaakt. Bij het intrekken van je offerte zal de opdrachtgever per e-mail worden geïnformeerd.
-
Hoe worden de offertes beoordeeld?
De marktplaats sorteert de binnengekomen offertes automatisch op basis van de behaalde score.
Deze score bestaat uit een prijs- en een kwaliteitsdeel welke bij de invoer van de opdracht is bepaald.
Het kwaliteitsdeel bestaat uit de score die is behaald op de opgegeven gunningscriteria.
De score op het prijsdeel wordt berekend volgens de formule: (laagste prijs/offerte prijs) x weging (%).
De recruiter controleert de offertes op correctheid. Hierna ontstaat de in de opdracht aangegeven top van best scorende kandidaten op basis van EMVI.
In het geval een interview tot de gunningscriteria behoort worden deze kandidaten uitgenodigd.
Op basis van de interviews wordt een additionele score toegekend.
-
Waar kan ik vragen stellen over de procedure/opdracht?
Tijdens het plaatsen van de opdracht wordt er een termijn meegegeven waarbinnen er vragen kunnen worden gesteld. Deze termijn wordt vermeld op de opdracht detailpagina. Via de button 'Vraag stellen' kun je je vraag digitaal insturen.
Nadat alle vragen zijn beantwoord worden deze in één keer gepubliceerd op de website. Het is enkel mogelijk om vragen op de omschreven manier en tijdens de vastgestelde termijn in te dienen. Hier kan in geen geval van worden afgeweken.
-
Wanneer krijg ik een reactie op de door mij ingediende offerte?
Bij de opdrachtinformatie treft je een planning met daarin de verwachte datum van de terugkoppeling. Je wordt via de e-mail op de hoogte gesteld van de gunning/afwijzing.
-
Wanneer en hoe worden de uiteindelijke gunningen bekend gemaakt?
Alle uiteindelijke gunningen worden openbaar gepubliceerd op KVK Huurt In.
-
Ik heb een klacht over de aanbestedingsprocedure. Waar kan ik deze indienen?
Mocht je een klacht hebben over de aanbestedingsprocedure of bezwaar willen aantekenen tegen een gunning dan kun je contact opnemen met de aanbestedende organisatie.
Iedere organisatie die is aangesloten op KVK Huurt In heeft een contactmogelijkheid beschikbaar gesteld waartoe je kunt wenden. Hieronder vindt je een overzicht:
Kamer van Koophandel
Emailadres:
klachtenmeldpuntaanbestedingen@kvk.nl